Xalqlarda
30 nömrəli avtobusa minmişdim, 28 maya gedirdim. Yolun yarısını getmşdik ki,
bir də gördüm avtobus da vay şüvən başlayıb. Məsələnin əvvəlində fikirim
haralarda olubsa, hiss etdim ki, söhbətə fransızam, yəni səbəbin nə olduğunu
başa düşmürəm, amma babat səs küy var. Birinci elə bildim yenə dövlətə, sistemə
və ən nəhayyətində nəqliyyat nazirliyinə etiraz edə bilməyənlər, intervalla bağlı
sürücünü qaralayıblar, sonra gördüm yo bu səfər başqa məsələdi. Sən demə bir
orta yaşlı qadın, oturacaqda oturan cavan bir qızın başının üzərində xeyli
dayanmasına baxmayaraq, bu cavan xanım qız o qadına yer verməyib və nəticədə
orta yaşlı qadın başlayıb neyi var təhqirlərə, elə bil avtobus bu xalanındı
qızda pulu olmadığı üçün avtobusdan nisyə istifadə edən sərnişin. Nəysə bu
xala hətta yer tapıb oturmasına baxmayaraq səsküyünü davam etdirdi, çox ağır təhqirlər
səsləndirdi, bütün avtobusda qadını sakitləşdirə bilmirdi. Sonra nəhayət bu qadın
enəcəyi yerə çatdı və düşüb getdi, başımız dincəldi.
Azərbaycanda xidmət sahəsində çalışanlar yəni xidmət göstərən şəxslər haqda hər zaman danışılıb müzakirə olunub, qınanılıb və sairə. Lakin bu günlərdə diqqətimi çəkən məqam ondan ibarət oldu ki, nədənsə hər zaman xidmət göstərən şəxslər haqda yazırıq, lakin xidmət istifadəçilərinin, müştərilərilərin, istehlakçıların “mədəniyyətindən” daha doğrusu mədəniyyətsizliyindən! heç danışmırıq.
Yox, düşün aşağı məqaləyə şərh yazaraq xidmət edin
söyləmək niyyətində deyiləm )) sadəcə məncə bu məsələyə də diqqət yetirməyin
zamanı çatıb. Məsələ burasındadır ki, ölkəmizdə bir çox sahədə etik qaydalara
riayət olunmadığı kimi, müştəri yəni istifadəçi olan şəxslərin də əksəriyyətində,
ciddi bir müştəri mədəniyyiətsizliyi hökm sürməktədir. Kimisi küçədə bacada
gördüyü qızlarla cəsarət edib edə bilmədiyi iyrənc zarafatları kafelərə gedəndə
orada çalışanlarla edir, kimisi sürücüyə saxla sözü söyləmədən qapını təpikləməyə
başlayır. Mağazada, marketdə nəsə almağa hazırlaşırsan, ağzını açıb satıcıya nəsə
deməyəcəksən ki, birdə görürsən kimsə səndən qabaq başını soxur qabağa. Bəs
növbədə dayanmaq ?!
Bəs hər
zaman mədəniyyətdən və kreativlikdən danışan, oxuduğu kitabların şəkillərini çəkib facebook da paylaşan, və bütün bunlarla paralel olaraq da, danışığına sahib ola bilməyən bu
gənclərə nə deyəsən ? Əgər bir məkan da, spirtli içki verilirsə, elə bilirlər o
məkan da ağzına gələn söyüşləri söyə bilərlər. Hər hal da, kimsə içki içirsə söyüş dinləməyidə sevir və ya dinləməyə məcburdu deyə düşüncədə deyilsiz. Belə şəxslər başa düşmürlər ki, istənilən məkanın özünə məxsus davranış etikası
qaydaları var. Və əgər bu qaydalar kağıza yazılaraq divara yapışdırılmayıbsa və
əməl etməyənə söyüş qoyulmayıbsa, bu o demək deyil ki, siz harada gəldi özünüzü
“buraxmalısız”. Hər bir mühitə uyğun olan etikaya riayət etmədikdə, siz digər
müştərilərin, istifadəçilərin hüquqlarını pozursuz, başqasının hüququnu
pozanların isə, öz hüquqlarını tələb etməyə haqqı olmayacaqdır!
Adamı
ən çox da, çantadan dağılmış 20 qəpikliklər kimi hərəsi bir tərəfə səpələnən, bir-birindən
5-10 metr aralıda avtobus gözləyən şəxslər əsəbləşdirir. Ay insan, 10 metr o
tərəfdə dayanan adam səni yeyəcək? Yoxsa küçənin ortasında tutub zorlayacaq ki,
sən ondan bu qədər aralıda dayanırsan və
avtobus da 5-10 metrdən bir saxlamaq məcburiyyətində qalır. Sonra da deyirsiz nəqliyyat
sistemi elə gəldi, özbaşınalıq belə getdi. Niyə düzəlməyə özünüzdən başlamırsız
? sadəcə həvəsim yoxdur ki, “Dünyanı dəyişmək üçün, birinci özündən
başlamalısan” və sairə kimi aforizmlər və müəlliflərini yazım. Ama bu o demək
deyil ki, mən yazmasam siz də beyninizi çalışdırmamalısız.
Bu
ölkə də, nələrisə dəyişmək üçün özlərindən və ya ətrafında olanlardan başlamaq
istəyənlər yox dərəcəsindədir. Çünkü ilk növbədə əksəriyyət də, etikasızlıq, mədəniyyətsizlik
baş alıb gedir! Bilirəm çoxunuz düşünürsünüz ki, bütün bunları əksər hallar da,
dağdan dünən düşənlər edir, (razıyam, elə bu yazı da onlar üçündür, oxuyub nəticə
çıxararlar bəlkə) Lakin reallıq budur ki, hər bir bölgənin mədəni, alicənab, kübar
insanları da var, mədəniyyət sözünün “m” hərfindən belə xəbəri olmayanlarıda.
Gəlin
hər bir məkana uyğun etik qaydalara riayət edək. Xidmət göstərənlərdən mədəniyyət
tələb etməyin ən doğru üsullarından biri də, ilk növbədə özünün mədəni
olmağındır. Təbii ki, istisna hallar da var ki, müştəri hər nə qədər mədəni
davransa da, xidmət göstərən elə öz mədəniyyətsizliyəndə qalır. Lakin bu o demək
deyil ki, siz də öz missianızdan vazgeçməlisiz. Mədəni bir cəmiyyət ümidi ilə
:)
Murad Məmmədov. |
Комментариев нет :
Отправить комментарий